O Nordic Walking

Nordic Walking to nowy i prosty sposób na zwiększenie poziomu naszej aktywności, to marsz z wykorzystaniem specjalnie do tego zaprojektowanych kijów.

Całość przypomina narciarstwo biegowe w połączeniu z chodem sportowym. Nordic Walking to sport nad wyraz łagodny, oszczędza cały aparat lokomocyjny organizmu: stawy, więzadła, ścięgna, mięśnie. Nie stawia zbyt wielkich wymagań, nie trzeba uczyć się żadnych skomplikowanych ćwiczeń. Jest stosunkowo prosty do opanowania (obowiązuje zasada, że prawy kij ma uzyskać kontakt z podłożem w momencie, gdy stawiamy na nim lewą piętę i odwrotnie). To niewątpliwie sport dla wszystkich.

nordic3

ZALETY NORDIC WALKING

1. Nordic Walking jest łatwy i szybki do nauczenia.

2. Możemy go uprawiać zawsze i wszędzie bez względu na porę roku.

3. Nordic Walking jest przydatny dla każdej grupy wiekowej, dla osób o niskiej kondycji fizycznej, a także dla fascynatów sportu.

4. Jest przydatny w rehabilitacji.

5. Podczas marszu z kijkami odciążamy stawy.

6. Nordic Walking  jest o 46% efektywniejszy niż chodzenie bez kijków.

7. Spalamy około 450 kalorii na godzinę.

8. Nordic Walking  poprawia kondycję i wzmacnia wszystkie mięśnie.

9. Redukuje obciążenie stawów i kręgosłupa.

10. Jest intensywnym treningiem: pośladków, bioder, pleców, ramion, barków.

11. Jest idealnym treningiem dla redukcji masy ciała.

12. Obniża poziom stresu i wzmacnia system immunologiczny.

13. Zmniejsza ryzyko osteoporozy.

14. Poprawia sprawność układu krążenia.

15. Zapobiega cukrzycy i obniża cholesterol.

16. Łagodzi bądź usuwa sztywność wokół szyi i barków u ludzi siedzących godzinami przy komputerze oraz zestresowanych codziennymi problemami

ktore-miesnie-pracuja

DLA KOGO NORDIC WALKING

1. Dla osób z nadwagą

2. Dla osób starszych

3. Dla osób z problemami zdrowotnymi

4. Dla dzieci i młodzieży

5. Dla sportowców

6. Dla sportowców jako trening uzupełniający

7. Dla osób z problemami stawów

8. Dla przyszłych matek

9. Dla osób pracujących w pozycji siedzącej

10. Dla wszystkich lubiących ruch na świeżym powietrzu

najczestsze-bledy